Urząd Miasta Będzin

sakura sasuke

soczo_81_usu@poczta.o2.pl (Andrzej Soczówka) napisał:


On Mon, 27 Mar 2006 21:47:39 +0000 (UTC), " Ravel"
<rav@gazeta.SKASUJ-TO.pl wrote:

Dlatego podobało mi się sformułowanie Barana, aby _spróbować_ z
autobusem. A
jeśli próba nie przyniesie spodziewanego rezultatu, to co? Odbuduje się
tramwaj?

Chodzi Ci o ten eksperyment jednoczesnego puszczenia (A) i (T) i niech
"ludzie wybiorą nogami"?


Nie.
W wątku "Radny z Będzina okupuje Urząd Miasta" zostały zacytowane przez DZ
słowa radnego Bugajskiego:" Rozmawialem
juz z prezydentem, który próbowal mnie przekonac, zebysmy
spróbowali zastepczej komunikacji. Mówil, ze autobusy beda nowe,
niskopodlogowe i ze beda jezdzily po tej samej trasie co
tramwaje."
I z kontekstu wynika raczej, że chodzi tu komunikację zorganizowaną _po_
likwidacji linii tramwajowej.
A ten pomysł z jednoczesnym puszczaniem autobusu i tramwaju to w ogóle jest
poroniony. Jeśli te skromne potoki pasażerskie zostaną rozbite na jeżdżące
tą samą trasą, według tego samego rozkładu autobus i tramwaj, to okaże się
jeszcze, że i tramwaj i autobus są niepotrzebne.  

Podobnie z Urząd


Miejski/Urząd Miasta.


W tym konkretnym przypadku jest pewien dylemat formalny: występują i Urzędy
Miejskie i Urzędy Miasta. Przykładowo w Radzionkowie jest Urząd Miasta
(niedawno zmieniony przez radnych z Urząd Miejski) w Będzinie
najprawdopodobniej wciąż oficjalnym jest Urząd Miejski.


Użytkownik "Mariusz Madej"

| Nikt nie mówi, ze "aby dojechać do centrum, należy dwa razy skorzystać z
| autobusu, trzy z S-Bahnu. i osiem zmienić tramwaj", natomiast to, że
| tramwaj jest lepszy w terenie o większym ruchu jest chyba bezdyskusyjne?

O jak wielkim ruchu? Gdzie jest granica natężenia ruchu, od której lepszy
jest tramwaj? Czy na trasie Będzin - Żychcice lepszy jest tramwaj, czy
autobus?


To nie tylko kwestia natężenia ruchu, ale smrodów i zawalidrogów. Tramwaj
jest lepszy, jak w ogóle jest. Jako uzytkownik samochodu jestem wielkim
fanem tramwajów na wydzielonym torowisku, bo nie przeszkadzają w poruszaniu
sie ani na wsi, ani po mieście - w przeciwieństwie do autobusów. Jeśli jade
przez Grodziec samochodem, wleczenie się 25km/h za usiłującym sforsować
wzniesienie autobusem w obłokach czarnego dymu nie jest miłym doznaniem.
Jako pasażer też wolę szynowce, bo płynniej sie poruszają (wyjątki w stylu
górnośląsko-zagłębiowskim traktuję jako potwierdzające uniwersalne reguły).
A że utrzymanie kosztuje? Wolę by moje podatki szły na wydzielone torowiska,
niz na lanie asfaltu w kazdym miejscu miasta i poszerzanie pasów ruchu
kosztem historycznych dzielnic miasta. Poza tym utrzymanie jednotorowej
linii z mijankami nie jest dramatycznym kosztem nawet dla małego miasta - o
ile oczywiście urząd wie za co płaci.

JH


Urząd Miasta w Sosnowcu, Urząd Miejski w Będzinie oraz Przedsiębiorstwo
Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu życzą Państwu przyjemnej podróży!


AŁA. Zakończenie w stylu Monty Pythona, tylko jakoś śmiać mi się nie chce...

pzdr i wyrazy współczucia dla Zagłębia

m't

On 23 Feb 2006 16:34:45 +0100, "Łukasz Bartnik"


<ukaszekpfWYTNI@poczta.onet.plwrote:
| Trzeba by doprecyzować...

Myślę, że sprecyzowałem. Chodzi o tramwaje.

"[...] proszę podajcie [...] największe odległości m/przystankowe w komunikacji
TRAMWAJOWEJ w Waszym mieście/regionie/sieci TRAMWAJOWEJ [...] odcinki [...]
eksplatowane w ruchu liniowym"


Persenik?

Zrozumiałem, że chodzi Ci ogólnie o komunikację miejską. Zasugerowałem
się pierwszym akapitem wstępu o charakterze gołonym.

dla trakcji tramwajowej dla GOP-u znalazłem następujące odcinki o
odległości powyżej km dla obydwu kierunków:

1900 / 1950 m - Biskupice Pętla - Bobrek Osiedle Pod Brzozami (linia
nr 5 i 30)
1600 / 1600 m - Biskupice Młyńska - Zabrze Hagera (linia nr 5 i 35)
1250 / 1300 m - Nowy Bytom Urząd Miasta - Wirek Kopalnia
Pokój (linia nr 9)
1250 / 1250 m - Ruda Urząd SKarbowy - Ruda Południowa Skrzyżowanie
(linia nr 1 i 18)
1150 / 1150 m - Będzin Sienkiewicza - Będzin Koszelew (linia nr 21,
22, 24, 25, 28, 32)
1000 / 1100 m - Wełnowiec Plac Alfreda - Siemianowice Mijanka (linia
nr 12, 13)
1000 / 1000 m  - Sielec Przychodnia - Środula Osiedle (linia nr 15)
1000 / 1050 m - Środula Osiedle - Zagórze Osiedle (linia nr 15)

Czy ktoś doradzi gdzie szukać na śąsku
Witam
Czy ktoś doradzi gdzie szukać mieszkania taniego. Tanie tzn do 300 zł/m-ąc za
wynajem. Koleżanka wynajmuje za 250 w Sosnowcu M2/miesiąc. Może powinnam się
udać do jakiejś agencji, popytać ludzi. Jak wy szukaliście? Może urząd
miasta pomoże (ale niewierzę). Szukam na teranie Dąbrowy, Będzina, Sosnowca i
miast ościennych. Doradzcie bo przydadzą mi się jakieś pomysły, bo mnie już
brak.
Pozdrawiam

A ja mam 21 lat i uważam,że jest to extra miasto, w ostatnim czasie nastąpił
znaczny wzrost inwestycji w mieScie ,coś się dzieje np, nowy Urząd Miasta(zwany
Pentagonem,ONZ-etem)-największy urząd w Polsce(naprawdę),już niedługo oddadzą
AQUAPARK(2 w województwie),który napewno podniesie rekreacyjne walory miasta,na
jesieni oddana będzie wielka hala sportowa na 4000widzów(pół spodka). Budzet
Miasta wynosi ok.310mln a np.budzet Tych,mimo,ze są o kilka tysięcy większe
wynsi 255mln. Tak więc ,które miasto jest bogatsze? Teraz Huta Katowice
została przekształcona w PHS i będzie sprzedana jednemu z wielkich
zagranicznycznych koncernów,wtedy długi huty wobec miasta oraz bieżace opłaty
będą regulowane na bieżąco ok.50mln rocznie, a to bardo dużo. A poza tym
Dąbrowa i tak się świetnie trzyma, bo wszystko co mogło upaść już upadło.
Zobaczymy co teraz sie stanie w chorzowie,katowicach i innych miastach. Jak
kopalnie pozamykają.Oczywiscie nie jest to wszystko tak pieknie,są setki
różnych problemów(dworzec PKP- zakała miasta), ktoś powiedział,ze panuje tu
bród,syf itd, itp, a porównajcie sobie Dąbrowe do
Będzina,Bytomia,Chorzowa,Rudy SL., ZAbrza, przecież na tle tych miast DG
świeci czystością. UFF.

Czy to prawda, że:
bez średnicówki jaką chce urząd miejski te dwa czy trzy centra handlowe (forum,
fokus, kaufland, który podobno ma być na terenie fabryki drutów) zaduszą miasto.

poza tym mała uwaga. zagłębie tj. dąbrowa górn., będzin, sosnowiec i katowice
są przecięte tym znanym ciagiem autostradowym (2 pasy ruchu w każdą ze stron i
dwa tory w każdą ze stron) przez same centra tych miast (np. jeździmy po starym
rynku w będzinie). teraz śląsk, od katowic na zachód, któremu do tych lat się
bez tego udało - idzie w tę stronę. gdzie jest jakaś debata na ten temat. czy
tylko na stronie internetowej stowarzyszenia można poczytać o obwodnicy wokół
gliwic? ale były demokratyczne wybory... widać ludzi to nie interesuje.
czy ktoś coś wie co słychać ze śledztwem nt. tych 6 -7 milionów pln i kilku
zarzutów, które zaczęło się przed wyborami? i co z karą ok. 600 tyś pln, które
miasto jakieś 2 lata temu miało zapłacić za dyktowanie czynszów w lokalach
komercyjnych z sufitu?

No coz... Bys sie zdziwil bo goroli bylo tam najwiecej a przynajmniej polowa.
Same rejestracje na parkingu Sosnowiec, czeladz, bedzin itd.
Idz na codzien pod Urzad Miasta albo Urzad Wojewodzki - to samo.
Oni tu przyjezdzaja rzadzic, tutaj przychodza do roboty.
Przeciez nawet w najwiekszym miescie Sosnowcu(ponad 200tys ludzi) NIC nie ma.
Tam po prostu nic nie ma. Poza tymi ktorzy pracuja w uslugach podstawowych
(sklepy, urzedy lokalne itd) to tam sie nic nie dzieje. A to zaraz po Katowicach
(350tys) drugie najwieksze miasto regionu.
Po tej stronie Brynicy masz za to Katowice, Chorzow, Bytom, Gliwice, Zabrze.
Gdybys mieszkal w 200tysiecznym Sosnowcu ktory sie tylko do mieszkania nadaje to
gdzie bys pracowal lub jezdzil?

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,3527445.html

Będziński tramwaj robi klapę
Joanna Zielińska
03-08-2006, ostatnia aktualizacja 03-08-2006 21:59
Zabytkowy tramwaj, który od początku wakacji jeździ w Będzinie, miał być
atrakcją turystyczną. Euforia opadła, a tramwaj jeździ pusty.
Jeśli miasto nie zmieni godzin kursowania tramwaju, nie będzie chętnych na
przejażdżki
Jeszcze w zeszłym roku na linii między Wojkowicami a Dąbrową Górniczą
kursował tramwaj nr 25. Spółka Tramwaje Śląskie w ramach oszczędności
zlikwidowała to połączenie. Władze Będzina zaproponowały, by na skróconej
trasie między Muzeum Zagłębia a kopalnią Grodziec kursowała zabytkowa N-ka.
Linia miała tętnić życiem i być przy okazji jeżdżącym centrum promocji
miasta i miejscem wystaw.

Na początku wakacji do użytku mieszkańców trafił zabytkowy tramwaj z
drewnianymi siedzeniami i skórzanymi uchwytami. Na szybach naklejono postaci
osób z XIX wieku. Tramwaj robi jednak klapę. Choć przejazd jest darmowy, z
każdego kursu korzysta zaledwie kilka osób.

Mieszkańcy, którym pomysł jeżdżącej po szynach historii jeszcze niedawno się
podobał, dziś nie kryją rozczarowania. - Nie ma sensu płacić za te kursy i
utrzymywać tramwaju w dobrym stanie, skoro mało kto nim jeździ - mówi
Zbigniew Łata, mieszkaniec Będzina. Jego zdaniem największym problemem są
godziny kursowania zabytku. Tramwaj wyjeżdża w trasę o godz. 7.05. Następny
kurs jest dopiero wczesnym popołudniem. Ani wieczorem, ani po południu N-ka
nie kursuje. Żeby załapać się na kurs zabytkowym tramwajem, trzeba więc albo
zrezygnować ze snu, albo z obiadu.

Tymczasem miasto twardo upiera się przy obowiązującym rozkładzie. -
Dotychczasowe kursy zostały ustalone przez Urząd Miejski w Będzinie po
wstępnych rozmowach z mieszkańcami - mówi Marzena Karolczyk, rzeczniczka UM
w Będzinie. Za puste kursy miasto płaci 180 tys. zł rocznie, ale zamiast
zmienić rozkład jazdy, chce przyciągać turystów w inny sposób. - Na
przystankach pojawiły się rozkłady jazdy, a wkrótce w tramwaju odbędą się
warsztaty gry na bębnach afrykańskich djembe i dundun - mówi Karolczyk.
Planowana jest również wystawa historycznych plakatów filmowych. Wszystko
jak zwykle: o godzinie 7.05, 13 i 14.

Skoro tak, to pewnie tramwaj nadal będzie jeździł pusty.